Ik wil een hondenuitlaatservice beginnen, waar begin ik?

Ik heb een bijstand uitkering. Klopt het dat je dan geholpen kan worden met de financiën etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

1. Plak folders op in je buurt met info van bijvoorbeeld waar je woont, tel. nummer website (als je die hebt), hoeveel het kost.

2. Als het een beetje begint te werken zorg je voor betere materialen en reclame mogelijkheden.

3. Als het ook echt druk word neem werknemers aan.

4. Groei als bedrijf en zoek een goede plek waar je administratie kunt bij houden voor kosten benodigdheden etc.

Pas op een bedrijf beginnen blijft altijd een gok of het wel gaat werken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet het geld is belangrijk. Kennis van honden en hun gedrag is veel en veel belangrijker.
Er zijn al zoveel hondenuitlaatservices die ergernis en onkunde aan elkaar koppelen, dat wil je niet weten.

Wat doe je als je de honden los hebt en er ontsnapt er eentje, krijgt een auto-ongeluk en jij bent degene die verantwoordelijk is? Je zult dus een goede verzekering moeten hebben.
Je kunt uit veiligheidsoverweging de honden niet allemaal aangelijnd meenemen, dat is geen uitlaten. Tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar om hem vast te houden, moeten honden onder jouw leiding los kunnen lopen. Daarvoor moet je leiderscapaciteiten hebben en kennis van hondengedrag. Niet alle honden kunnen met elkaar opschieten, hoe leid je dat in goede banen.

Je moet de honden verspreid ophalen en hebt dus een redelijk grote auto nodig (type bestelbus). Die bus moet van diverse schotten of hokken voorzien zijn. Je moet een honden EHBO-diploma (of kennis van EHBO) hebben voor het geval er bijtwonden en/of bijvoorbeeld gescheurde nagels ontstaan tijdens de wandeling.

Als je het in je eentje doet, moet je overeen super goede conditie beschikken en je hebt geen tijd en mogelijkheid om ziek te zijn. Werkende mensen kan je niet in de steek laten om een griepje.

Kort en goed: je moet een vakvrouw zijn wil je hier een succes van maken. Ga dus eerst een cursus hondenopvoeding doen. Daar moet je mee beginnen!
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+een hele dikke
Rieneke1
11 jaar geleden
precies ivana, +
Kan, maar hoeft niet. Voor een hondenuitlaatservice heb je zo goed als geen start tarief nodig. Alleen vervoer naar de adressen toe. Begin klein, dan zijn de kosten te overzien.

Waar ze bij de bijstand wel zeker mee helpen is mensenkennis (voor eventuele klanten), dingen regelen (mbt vervoer) of een start tarief (50 euro voor een volle tank diesel) succes iig. Waar een wil is is een weg ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eerst eens uit te vinden of er wel behoefte is aan een uitlaatservice in jouw omgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik meen aan dat je een bijstand uitkering hebt geregeld bij jou eigen gemeente waar je woont.
Met hun de sociale dienst of eventuele andere instantie kunnen ze jou wel naar doorverwijzen. Zou je een plan kunnen opstellen.

Wat zou kunnen is dat je meeloopt om te kijken of het echt iets voor je is.
Een opleiding daarvoor gaan volgen zie link.
Bij een hondenuitlaatservice zelf gaan werken om ervaring op te doen, misschien kan dat ook wel als een soort van stage of iets dergelijks.
Goed dat je op zoek gaat naar werk!

Het werkt ook als je al ervaring hebt met het uit laten van honden.